Chile: Blogerunakax Terapéutico Sullsuwxatw Aruskipapxi

Maymara jallu qalltanxa, Evelyn Matthei (partido Union Democrata Independiente) Fulvio Rossi (Partido Socialista de Chile) senadoranakax despenalisañatakiw mä amta uñt’ayapxi Augusto Pinochet uka dictadura pachanw 1989 mä janiw sat procedimiento uka amtax terapéutico wawa sullsuñaruw iyawsi. Blogerunakax internet tuqiruw uka amtat aruskipañatak sarapxi .

Blog Zangada 230 jaysawini, ukanx Anitax siwa: warminakax janiw iyaw sapxañapakiti Estadon amtaparuxa.

El aborto no tiene por qué llamarse terapéutico para disfrazarlo o transformarlo en una práctica menos “cuestionable”. Creo que es un deber de las mujeres dar nuestra opinión al respecto y no dejar en manos del estado ni de nuestros parlamentarios -cada uno con su opción ética- que decidan por nosotras.

El aborto es un problema de salud pública y debe ser tratado como tal y no utilizado como un tema politico [.]

Sullsuwix janiw terapeutico sas sutichatakaspati. Amuyatax warminakan yäqawipaw (deber de las mujeres) jiwasan aru churañasaxa.

Sullsuwix (salud pública) ukatakix jan walispawa, janiw pulitika tuqin apnaqatañapakiti.

Chago blogunxa, Santiago Mora jilax siwa, religiosax Estado Chileno ukaruw ch’amanchi. Aka tamanakax janiw sullsuwiru sapxiwa, ukampirus akxat aruskipañx janiw munapkiti. Ukjam sasaw Santiago jilax uñt’ayi.

Mi opinión es no imponer restricciones basadas en algo de lo cual no soy participe. Pero con el ánimo de no imponer ni siquiera lo que pienso, es conveniente que se legisle y se debata al respecto. Es posible fijar criterios sobre hasta donde si y hasta donde no. Y es necesario.

Nayan amuyatajatxa, nayan jan chikanchasitajat jani uñacht'ayañawa.
Ukampirus kunti amuykt uka jan uñacht'ayañawa.

Iglesia catolican aruskipawir chikanchasitapatx Fernando Rodriguez G. jilaw qilqt’i.

Aquí no se trata si la Iglesia es o no un poder fáctico. La Iglesia Católica o cualquier otra, como un estamento válido de la sociedad está en su derecho pleno de dar su opinión desde un punto de vista humanista, moral, y teológico, pues esa es su misión. No se le puede excluir por pensar diferente [.]

Iglesia catulicax yaqha estamento uka kipka yäqawinakaniw arunakap uñt’ayañataki.

Post tukuyawinx Fernando jilax sullsuwi ukar mä jan yaqäwiw Derechos Humanos sasaw arst’i.

Medicina Francisca Crispi sat jach'a yatiqañ utan yatiqirinakax sentidos comunes sat tuqiw uñt'ayi.

La base del aborto terapéutico es la interrupción del embarazo cuando la vida de la madre está en riesgo. Por lo tanto, tenemos que desligarnos de ideologías y aplicar el sentido común para saber que si la madre muere el feto no podrá sobrevivir. Así, la interrupción del embarazo va, paradójicamente, a favor de la vida: la de la madre.

Sullsuwi terapeuticox usuriptañarux janiw siwa, ukapachparakiw warminakatakis jan walt'ayirikiti.

Qhip qhiparusti, Sabina Atalaski bloguera kullakax mä usur warmitwa uñt'ayi, uka usur warmin wawapax jan walinwa jikjatasïna, ukampirus lixwipax jan walt'ayatapuninwa, wawax yurxi, ukjatax jiwjatanaw sasaw Sabinax uñt'ayi.

Pienso en ella y en varias otras que han vivido lo mismo. Algunas han podido aceptarlo con mayor resignación, amparándose en su fe, dándole sentido al sin sentido. Pero otras han quedado destruídas en el proceso. Literalmente. Lo que está claro es que el costo es demasiado alto. Y lo que es más terrible, más incomprensible (al menos para mi), es que la decisión no pueda ser tomada precisamente por aquellas que sufren este drama. A mi nadie me va a convencer que la sociedad, las leyes o un médico tiene más derecho a decidir sobre una materia tan sensible como ésta.

Jupanakatw lup'ta. Yaqhipanakax llalt'ataw ukar jaysapxäna, ukampirus yaqhipanakax uka proceso satak ukamp jan walt'ayatapxanwa. Yamakis nayatakix jan amuykayanwa.

Partido centro-izquierdankir senadoranakamp Partido por la Democracia (PPD) nkirinakampixmä amtaw uñt'ayapxi uka yanqhachäwir jaysañataki terapéutico sullsuwir iyasasiñapataki.

1 Amuy qillqata

Aruskipäwir chikancht'asima (unete a la conversación)

Amp suma, qillqirinaka Mantaña »

Guidelines

  • Taqpach amuy qillqatanakax mä moderadoran uñakipatawa. Mayat jilx jan amuy qillqatam apayamti, jan ukax spam ukjamaspawa.
  • Mayninakar yäqañamp uñjama. Jan wali amuy qillqäwinakamp qillqatanakax janiw aprobatakaniti.